Daisypath Anniversary tickers

temuduga

30 . 12 . 2010 , 24 Muharam . Khamis

Haa , cakap pasal temuduga ni , aku selalu tanya mama mcm mana temuduga ni . walaupun banyak kali aku tanya mesti mama jawab . Hii tapi kan , lepas dia jawab dia mesti buat list nak beli barang barang nak bagi aku bawak p asrama nanti . Semalam , aku tanya kakak aku dia tanya apa eh time temuduga nanti . Nak tahu kakak aku ckp apa?

Me : Wehh , kau tahu tak apa yang dia tnya time nak temuduga nantii ?
Mimi : Nanti dia suruh kau baca doa qunut
Me : Yeke wehh ? Kau serius ke ?
Mimi : Betul lahh . Asal ? (muka serius)
Me : Hush , apahal dia nak tanya mcm tu ? Kat sana ada budak pernah kena hysteria ke ? (confident)
Mimi : Tak tahu lah . Tapi mmg dia tanya kauu mcm tu aa .
Me : Dia suruh baca semua ayat ke?
Mimi : betul lahh . (muka serius gilaa)
Me : Eh ? Hmm takpe lahh (masih percayaa)

pastu , tengah susun buku form5 kakak . tibe tibe adik aku masukk . .

Me : Ada ! Try baca doa qunut .
Ada : (pun membaca doa qunut)
Me : Ohh okayokay

Malam lepas mandi , kitorang semua lepak dlm bilik main game kott . Pastu aku duduk ats katil , mama pun masuk . Aku tanya mama . .

Me : Ma , temuduga tu mcm mana ?
Mama : Alaa , just dgr taklimat dlm dewan jee .
Me : tapi kan , pagi tadi eyra tanya nurul , dia kata temuduga tu dia suruh baca doa qunut .
Mama : (tahan gelak)
Me : Betul lah dia kata mcm tuu . HAHAHA (gelak kuatkuat)
Ada : (sibuk nak gelak jugak)
Mama : Apa pulak mcm tuu ? Dengar taklimat je lahh . Macam capit dluu .
Me : Ohh , mcm tu eh capit dlu ?
Mama : Yelaa .

Pastu mama pun keluar bilik dan sambung jahit baju . Aku ni punya lah percayaa ckp akak aku tu . Haihh -,- SIALAN ! Takpe takpe , tak kesah lah semua tu . Yang penting aku tahu yang aku dapat masuk jugak sekolah tuu . Hii tqvm :)

p/s : thnks mama sbb dah bgth temuduga tu mcm mana . If mama tak bgth , eyra percayaa cakap nurul tuu . HAHA
iloveyou